ХТО Ж НЕ ЛЮБИТЬ ЧОРНО-БІЛІ ФОТОГРАФІЇ? СЬОГОДНІ ТЕХНІКА НАДІЛЕНА НЕЙМОВІРНОЮ ПЕРЕДАЧЕЮ КОЛЬОРІВ, ОДНАК, МИ ВСЕ ОДНО ЧАСТО ЕКСПЕРИМЕНТУЄМО З ЧОРНО-БІЛИМИ ФІЛЬТРАМИ…

Сучасні стилі інтер’єру дуже часто базуються на принципі монохромності.

Монохром  (від давньо-грецькогого “моно” – один “хромос” – колір)  – означає одноколірність, виразна ясність досягається насиченістю цього кольору, градацією тональності. Іншими словами, це вирішення художнього твору  в одному кольорі з похідними його відтінками. Їх поділяють на хроматичні (похідні червоного, синього, жовтого…) і ахроматичні (чорно-білі).

Саме монохромні інтер’єри у відтінках сірого стали дуже популярними і широко використовуються в усіх напрямках дизайну. Це все завдяки властивості відтінкам сірого передавати текстуру і фактуру краще, порівняно з іншими кольорами.

Багато хто вважає, що відступивши від широкої палітри, де важко “подружити” між собою кольори, задача з монохромним інтер’єром набагато спрощується. Хочу Вас запевнити – все зовсім навпаки! Є великий ризик зробити з однотонного інтер’єру розмиту акварельну пляму. Щоб цього уникнути слід врахувати такі принципи:

  • контрастність
  • графічність
  • гра світла
  • текстура, фактура
  • форма

  • контрастність: співвідношення протилежних значень. Яскравим прикладом контрастності  є співвідношення чорного і білого, насиченного, темного і світлого… Напротивагу є принцип ньюансного співвідношення – використання суідніх по градації тонів. В проектуванні інтер’єру, використовуючи принцип контрастності, виділяють центр композиції на який потрібно звернути увагу, і навпаки, непримітні деталі оформлюють  нейтральною, ньюансною палітрою.

  • графічність: яскрава виразність за рахунок ліній. Як і в дитячих малюнках, так і в творах відомих художників часто застосовується цей прийом. Щоб виділити основне, немає кращого варіанту, ніж обвести його чорною лінією.

  • гра світла: світлотіньовий спосіб виразності також є одним із основних у сприйнятті простору. Саме падаюче світло виділяє і форму предмету, і його розмір та багато інших видимих характеристик. Крім того відомо, що світло буває теплим і холодним, тож завдяки “температурі” світла створюють незвичайні ефекти. Наприклад, коли з вікна зазвичай “ллється” холодне світло на противагу йому роблять штучні підсвідки теплого, жовто-гарячого зарева. Для цього ефекту також використовують каміни. У такий хитрий спосіб можна цікаво “розфарбувати” монохромний інтер’єр світлом.

  • текстура, фактура: ці поняття, в першу чергу, ми повязуємо з тактильними відчуттями. Нам необов’язково торкатися предмету, щоб уявити чи він м’який, чи теплий, чи гладкий чи шороховатий. Цю інформацію часто можна оцінити зорово. Тож візуальне сприйняття фактури несе не лише враження про зручність та затишність простору, а завдяки різниці поглинання та відбиття світлових променів використовується в дизайнерських прийомах. Текстура, в свою чергу, служить як творче оздоблення.  Сучасному стилі прийнято використовувати візерунки лише природних матеріалів, наприклад мармуру чи деревини. В сірій монохромній гаммі інтер’єру текстура і фактура особливо читабельні, і виступають основними принципами виразності.

  • форма: характеристика предмету відповідно до геометричної фігури чи їх поєднання.  Відповідно до прийому контрасту кольорів і насиченності контрастною може бути і форма. Сучасні інтер’єри позбавленні пишного декору, навідмінно від барочного стилю, і стилізовані до найпростіших прямокутних форм. Округлі і складні форми, зазвичай, виступають яскравим акцентом.

Стриманий у кольорі – зовсім не означає стриманий в емоціях!  Враховуючи все вище сказане стає зрозумілим, що у монохромному дизайні інтер’єру можна втілювати сміливі ідеї. Отже і сірий колір може бути яскравий!