ВІЗУАЛЬНИЙ ОБРАЗ ІНТЕР’ЄРУ СТВОРЕНИЙ ХУДОЖНИКОМ – ДИЗАЙНЕРОМ  (ДЕКОРАТОРОМ) ВТІЛЮЄТЬСЯ В НАПОВНЕННІ ЙОГО МЕБЛЯМИ. САМЕ МЕБЛІ ВИСТУПАЮТЬ ОСНОВНОЮ ЧАСТИНОЮ В ІНТЕР’ЄРІ, ЗАДАЮТЬ ЙОМУ ФУНКЦІЮ, ВИЗНАЧАЮТЬ СТИЛЬ, СТВОРЮЮТЬ АТМОСФЕРУ І РОЗКРИВАЮТЬ ІДЕЮ, ТВОРЧИЙ ЗАДУМ ДИЗАЙНЕРА. ДУЖЕ ВАЖЛИВО В ПІДБОРІ МЕБЛІВ ПРАВИЛЬНО ВИРІШИТИ ВСІ ЇХ ЯКОСТІ:  ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ,  ЗРУЧНІСТЬ,  КОНСТРУКТИВНІ І ТЕХНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВИРОБНИЦТВА, УМОВИ ЕКСПЛУАТАЦІЇ.


  • Меблі та їх значення
  • Ключові моменти підбору
  • Колір
  • Матеріал
  • Розміри
  • Функціональне планування

Слово “меблі”  походить від латинського mobile – рухомий, пересувний (французькою mobilier ) і означає всі предмети облаштування кімнат житлових і громадських будівель. Виконуючи утилітарну функцію по створенню людині зручностей в його житті, меблі також являються предметами мистецтва.

Художнє рішення меблів визначає загальний стиль інтер’єру, його візуальний образ. Це рішення може бути дуже різноманітним, від лаконічного простого, до найскладніших форм з багатими прикрасами. Вони можуть зливатися з навколишнім середовищем, а можуть виступати основним акцентом. В меблях відображаються всі особливості почерку дизайнера.

В оздобленні важливо не лише визначити історичний стиль меблів, а й знайти характер даного предмету, в залежності від його місця розташуваннях і конкретної функції.

Зв’язок меблів з конкретним господарем- завжди дуже характерний. Обстановка житла лікаря дуже відрізняється від обстановки житла архітектора, а обстановка житла музиканта – від квартири слюсаря. В підборі меблів слід враховувати риси характеру господаря, його темперамент, звички, професію та вік. Ще більш принципова різниця стосовно громадських приміщень, які докорінно різні за призначенням.

Отже в меблевій обстановці слід враховувати наступні ключові моменти:

  • Колір – визначає композиційне значення предмету, ділить предмети на головні і другорядні. Це залежить від насиченості, яскравості. Якщо використовується візерунок, то слід враховувати його контрастність і розмір рапорту (контрастний візерунок з крупним рапортом привертає увагу, а кольори ньюансної палітри з дрібним рапортом виступають на другому плані). Колір визначається загальною гамою приміщення і кількістю світла.

контрастний варіантконтрастний варіант↑ньюансний варіант↑ньюансний варіант

  • Матеріали. В підборі матеріалів не варто орієнтуватись на готові пропозиції з каталогів, зверніть увагу на музейні експонати, чи унікальні речі, де можна почерпнути неймовірно цікаві ідеї. Більшість людей надають перевагу натуральним матеріалам, враховуючи їх довговічність, однак важливо чітко слідувати стильовому сюжету, який може передбачати специфічні матеріали, щоб передати творчий образ і основну ідею. Наприклад, щоб підкреслити гру світла використовують глянцеві поверхні. Прозорі меблі  зі скла чи  пластику здаються невагомими і незагромаджують простір, а меблі з м’якою оббивкою додають затишку та тепла.

  • Розміри. Головне що визначає розмір меблів – це ергономіка. Є стандартні габарити меблів, вони продумані і найбільш відповідають вимогам ергономіки. Однак, якщо специфіка планування зумовлює зміни стандартних розмірів, то слід визначити такі габарити, щоб вони відповідали пропорціям тіла людини. Відхилення від стандартних розмірів повинні бути незначними та враховувати особливості фігури господаря, адже вони впливають на його самопочуття і, навіть, зумовлюють манеру поведінки диктуючи певні пози. Тож, при проектуванні меблів, важливо підібрати правильний нахил спинки стільця чи дивану. Потрібно, щоб лінія спинки рівномірно відхилялась і співпадала з лінією спини сидячого, без виступів і впадин. Посадка відпочиваючої людини потребує більшого нахилу спинки і видовженого сидіння. Великі, спокійні крісла для відпочинку роблять глибокими (сидіння близько 60 см) в них людина знаходиться в напівлежачому положенні.

↑співвідношення фігури людини і габаритів меблів

  • Функціональне планування. Розташування меблів на плані визначає функціональне призначення. До кожного конкретного приміщення потрібно запланувати певний сюжет, уявити кожну послідовну дію і передбачити можливі варіанти розвитку сюжету. Це зумовлює кількість меблів, їх габарити і відстань між предметами з розрахунком вільного руху між ними. Крім того, перечисленні умови повинні відповідати загальній гармонії, меблі повинні виглядати єдиним злагодженим ансамблем і незагромоджувати простір. Навіть, якщо обраний стиль зумовлює багато деталей, при проектуванні слід продумати правильне їх розташування, щоб уникнути роздрібнення і перевантаження.

↑варіант розстановки меблів, вітальня↑варіант розстановки меблів, вітальнянедоліки: відстань між диванами надто велика, це створює незручності в спілкуванні сидячих, а також, між стіною і меблями надто вузький прохіднедоліки: інтер’єр перевантажений меблями різного характеру, вони розміщені надто щільно, що заважає вільному руху між ними. Крім надто великої кількості предметів також не дотримано композиційної єдності, через це складається враження безладу. недоліки: просторе приміщення з невеликою кількістю меблів здається порожнім, окремо стоячі групи не звязані між собою і здаються ще більш віддаленими. Використання локального білого кольору посилює ефек пустоти.↑зразковий варіант розташування меблів↑зразковий варіант розташування меблів

Отже, підбір меблів, як і дизайн інтер’єру вцілому – це клопітка і творча робота. Крім ключових моментів, про які детально написано, потрібно враховувати ще безліч дрібниць і ньюансів, які суттєво впливають на загальну картину. Весь процес керується знаннями цих принципів і підпорядковується смаку і почерку митця.